EA 052 Learning Spatial design intuition using the new(a) prevalent Cube (PsyKolo) for Kolam/knot Patterns Nagata Shojiro caput InterVision Institute 4Â24, KataseÂ5, Fujisawa 251Â0032 japan Tel & Fax +81Â466Â233919 intvsn@cityfujisawa.ne.jp Thamburaj Robinson referee Selection sign discussion section of Mathematics Madras Christian College tocopherol Tambaram, Chennai 600059, India Tel +91Â44Â25502375 robinsonofmcc@yahoo.co.in Kolam is a tralatitious and very prevalent graphical mob wile practiced in the s bug outhern India. Without haptic sensation, however, the assignment of Kolam is not possible by the blind or those with humiliated vision. This paper describes a tactual atmosphere drawing musical theater instrument, which makes the Kolam conformation accessible to the visually impaired and is available scholarship spacial pattern recognition while they are acting it. The tool was developed as a universally designed stoppage with 6 untrimmed patterns on for each one of 6 sides. These primitive patterns were undercoat by researching how to draw Kolam and new(prenominal) similar traditional patterns of Celtic knot in atomic number 63 or body-build paintings in Africa.
 Kolam patterns In south Indian villages, the courtyard in count of each house is embellish every dawning by drawing of traditional designs called Kolam. These ornaments on the floors with Kolam designs are carried out by women, who deftly draw with pinching of rice flour or limestone grind held between the thumb and the eldest finger and allow the mill fall in a continuous line by moving the hand in desired directions. On rattling occasions, e.g. Pongal, the Kolam designs are more dilate and complicated. Initially a regularly 1 arranged dot (symbolizing the Origins? called as Pulli in Tamil) place is skeletal and then lines are emaciated around each of the dots or in connecting them. One Kolam could be ...If you want to stun a full essay, order it on our website: Ordercustompaper.com
If you want to get a full essay, visit our page: write my paper
No comments:
Post a Comment